Landningssida

Modern markanadsföring

En landningssida är en modern marknadsföringsstrategi som går hand i hand med lokal sökmotoroptimering. Det är ett sätt att effektivisera sökmotoroptimeringen genom att skapa unika landningssidor för de tjänster, produkter och sökfraser ett företag erbjuder. Mindre verksamheter kan med fördel välja ett endast använda sig av en landningssida då det kräver betydligt mindre underhåll än en hemsida. Större företag kan i sin tur använda landningssidor som komplement till sina företagshemsidor för att öka chanserna att synas för lokala kunder. För att underlätta igenkänningsfaktorn hos kunderna bör landningssidan ha ett så likt utseende som hemsidan som möjligt. Det gäller såväl design, layout och innehåll.

Adsearch skapar landningssidor åt företag som önskar öka sin närvaro på webben och få fler webbplatsbesökare genom att nå lokala kunder. Landningssidor och lokal sökmotoroptimering ökar konverteringschanserna från hemsidesbesökare till kund avsevärt eftersom sidan kommer högt upp i sökresultatet för kunder som är långt fram i köpprocessen och därför mer villiga att beställa en produkt eller tjänst.

 

Mindre underhåll och bättre resultat

En företagshemsida kräver i många fall mycket arbete och underhåll för att hålla sig aktuell. Som företagare är tiden dyrbar och användningen av en landningssida som komplement till hemsidan ökar chanserna för att nå kunder med information kring produkter, tjänster och erbjudanden utan ständiga uppdateringar. En landningssida innebär mindre underhållsarbete och bättre resultat genom lokal sökmotoroptimering.